Thursday 12 September 2013

SHAKLEE OSTEOMATRIX



Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi & garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus & vitamin D, zink, kuprum & boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh & menghalang endapan sesetengah mineral.


MANFAAT UTAMA:

* Menguatkan Tulang- Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (ricket dewasa), kuku rapuh, ekzema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah & merangsang darah untuk memekat.

* Memperbaiki Kekejangan & Kebas-Kebas- Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi & artritis.

* Meringankan Stress- Ianya menyeimbangi tekanan darah; memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur yang selesa, memperbaiki jantung yang berdebar, gementar, mimpi buruk & stress. juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala & pitam.

* Memperbaiki Masalah Haid.

* Pengalkalian Tubuh- Kalsium adalah mineral alkalin dan ianya berkesan memastikan imbangan PH tubuh. juga mampu menghalang obesiti pada usia tua.

* Memperbaiki hiperaktiviti perut & sakit gastrik.

* Vitamin D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


No comments:

Post a Comment