Friday 13 September 2013

SHAKLEE GLA COMPLEX



Kebanyakan GLA (Gamma-Linolenic Acid) yang tersedia dipasaran dihasilkan dari Evening Primrose Oil (EPO) manakala GLA Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2x ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3x lebih dari segi bioavailabiliti dan 3x lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik dikawasan Saskatchewan.

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Digabungkan dengan minyak sunflower & vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran & keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan. Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap & mengadun ke dalam sel dan tisu.
 
MANFAAT UTAMA:
 
€ Herba Tradisi Yang Dipercayai- boleh merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf & meningkatkan stamina.
 
€ Mengawal Selia Estrogen Dan Testosteran- GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki & wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air & sakit payudara.
 
€ Melambatkan Menopaus
 
€ Memperbaiki Prostatomegaly- GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.
 
€ Menentang Kanser- GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sisten imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor & kanser.
 
€ Memperbaiki Inflamasi Kulit- dapat mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Juga meringankan sakit & bengkak yang terjadi dari rheumatisme & arthritis.
 
€ Menghalang Komplikasi Diabetes- merendahkan paras gula dalam darah, berkesan untuk penghidap diabetes semasa hamil & tua.
 
€ Pelangsingan Dan Menghalang Pertambahan Berat Badan- merendahkan kolesterol LDL, menghalang pertambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit & otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik. Ambil semasa perut kosong untuk mengelakkan keasidan hiper.
 
€ Menghalang Tekanan Darah Tinggi- menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis & myocardial infarction.
 
€ Memperbaiki Tektur Rambut- Memperbaiki rambut kering & gugur.
 
€ Hyperaktif Dan Autisme (ADD/ADHD)



No comments:

Post a Comment