Friday 27 September 2013

SHAKLEE NUTRIFERON





Interferon buat julung kalinya ditemui oleh Dr. Yasuhiko Kojima dari Universiti Tokyo pada tahun 1954.
Selepas membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian & lebih 200 jenis herba yang berlainan, Dr. Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon semulajadi di dunia (Nutriferon). Beliau telah berjaya menetapkan bahawa ekstrak dari 4 tumbuhan iaitu biji labu, bunga safflower, honeysuckle Jepun dan biji Plantago mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh. Formula yang digunakannya adalah semulajadi, selamat, tulen dan berkesan. Penemuan Dan rekaannya telah diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi.
Nutriferon adalah satu formula eksklusif dan dipaten oleh Shaklee. Tiada dijual di kedai-kedai biasa. Hanya boleh didapati melalui Shaklee.
 
 
MANFAAT UTAMA:
 
* Mengukuhkan Sistem Imun Dalam Masa 3 Hari- ianya adalah satu-satunya interferon semulajadidi dunia. Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa Interferon mampu merangsang & mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semuljadi tubuh berfungsi untuk membunuh : T- cells, B-cells dan makrofag.
 
* Melawan kanser & Tumor- Interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser. Selain dari itu ia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kimoterapi.
 
* Melindungi Dari Influenza- ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran & pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob temasuk selsema, alergi, inflamasi & influenza.
 
* Meringankan Stress & Kelesuan.
 
* Melambatkan Penuaan- formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus & kuman.
 
* Mengurangkan Infeksi Pesakit Hepatitis B & C- dapat mengurangkan infeksi & meminimumkan kadar ketidakselesaan seperti kembung perut, rasa mual, muntah dll.
 
* Mempertingkatkan Menopaus.
 
*Mempertingkatkan PMS.

No comments:

Post a Comment