Friday 27 September 2013

SHAKLEE SUSTAINED RELEASED VITA C 500MG

 
  
Setiap tablet vitamin C Shaklee mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan bahawa vitamin C di dalam 2 tablet vitamin Shaklee (dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavanoid diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin c di dalam tubuh kita, boleh melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria & radikal bebas.
 
 
MANFAAT UTAMA:
 
* Membentuk Kolagen- merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka & tulang rawan. oleh itu ianya mampu menghalang otot menjadi lembik.
 
* Memperbaiki Simptom Pendarahan- kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam & kulit kasar.
 
* Peningkatan Sistem Imun- membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria & kuman, mengukuhkan sistem umun, mempertingkatkan alergi hidung & kulit, asthma. Ia juga mampu menyingkatkan waktu pemulihan & mengurangkan simptom selsema.
 
* Memerangi Kanser- ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser & membuang kimia berbahaya dari tubuh badan dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.
 
* Mencantikkan Kulit- pengambilan vitamin C setiap hari adalah bagus untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah oenyebab utama kejadian jeragat.
 
* Memperbaiki Insomnia- ia memperbaiki insomnia, stress, masalah berkaitan mental seperti keresahan.
 
* Mengekalkan Kolesterol Sihat- Ianya mampu menguangkan kolesterol & tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindar arterosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.
 
 
AMARAN!
 
1 batang rokok mampu menghapuskan 50-100mg vitamin C.
Keresahan akan mempercepatkan penyusutan vitamin C.
Konstraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan vitamin C yang banyak.
Terlebih dos vitamin C (melebihi 12 kapsul) akan menyebabkan cirit- birit.

No comments:

Post a Comment