Friday 13 September 2013

SHAKLEE ZINC COMPLEX

 
 
Dirumus daripada zink glukonat semulajadi yang bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zink yang mudah untuk diserap oleh tubuh kita. Zink sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Ia berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.
 
 
MANFAAT UTAMA:
 
* Mengaktifkan 200 Jenis Enzim- zink berkebolehan menggabungkan DNA, RNA dan protein, seterusnya merangsang regenerasi sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim didalam tubuh kita untuk memelihara metabolisme gigi & pertumbuhan para remaja.
 
* Membentuk Kolagen- membantu pembentukan protein & kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku & organ.
 
* Memperbaiki Diabetes- membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin dan seterusnya memperbaiki diabetes.
 
* Bintik Putih Di Kuku- bintik putih di kuku adalah tanda difisiensi zink yang boleh menyebabkan depresi, lemah daya ingatan, mudah sakit, luka, pembengkakan prostat, anemia, lemah penglihatan ataupun hilang daya ingatan.
 
* Mempertingkatkan Sistem Imun- membantu pengeluaran kelenjar thymus. Kelenjar thymus meningkatkan sistem imun melalui pengeluaran T-cells untuk mnentang kanser & menghalang infeksi penyakit.
 
* Memperbaiki Masalah Prostat- melindungi kesihatan prostat, memperbaiki & meyembuh benign prostatomegaly & keadaan kerap kencing.
 
* Kemampuan Seks Lelaki- pengambilan zink untuk jangka panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten, meninggikan kiraan sperma. Zink yang cukup perlu untuk meningkatkan keupayaan seks yang bertenaga.
 
* Ovulasi Wanita-  wanita memerlukan zink untuk ovulasi. Zink juga membantu proses penguncupan uterus, mengembalikan daya ketahanannya.
 
* Memperbaiki Radang Kulit- kajian menunjukkan pengambilan zink sebanyak 4-8 tablet akan membaiki radang kulit jerawat.
 
* Mengekalkan Deria Bau- untuk mengekalkan deria bau yang sihat dan sensitif.
 
 
 

No comments:

Post a Comment