Wednesday 30 October 2013

SHAKLEE B COMPLEX

Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar keboleh serapan yang sangat tinggi & berkualiti. Ini kerana asid folik yang semulajadi tidak mudah diserap oleh tubuh & hampir 99% yang terdapat dalam pasaran bersifat sintetik.
B Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B termasuklah 100% biotin dan asid folik. Kesemua ini perlu ada pada vitamin B complex untuk mendapatkan keseimbangan & keberkesanan yang sempurna.

MANFAAT UTAMA:

# Menukar makanan kepada tenaga - Bantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat & protein kepada tenaga..sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.

# Melawan tekanan - Memastikan kesihatan fungsi saraf sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan & insomnia.

# Membantu tumbesaran - Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi & kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak & tulabg belakang.

# Rambut beruban & gugur - Membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban & mengekalkan kesihatan rambut.

# Baik untuk mata - Mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan.

# Mencegah anemia - Membantu pembentukan sel darah merah yang sihat & antibodi, merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merendahkan paras dalam sistin untuk kesihatan kardiovaskular  merawat/mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan,migrain, muntah-muntah, mabuk darat & laut.

# Meredakan senggugut.

# Detoksifikasi.

# Mencegah perlcche - Dikenali sebagai rekahan mulut, mencegah jangkitan lidah, nafas berbau.

No comments:

Post a Comment