Thursday 3 October 2013

SHAKLEE COLLAGEN POWDER


 Alhamdulillah bersyukur kepada Yang Maha Esa kerana masih diberi peluang untuk borkongsi info di blog ni..
 
 Hari ni saya berkongsi dengan anda semua tentang satu lagi produk Shaklee yang memang power lagi marvellous iaitu Shaklee Collagen Powder. Apa bezanya collagen powder keluaran Shaklee dengan yang lain? Kan banyak produk yang dijual di pasaran mengandungi kolagen...(^-^) meh saya kongsi sedikit info mengenai  kelebihan Shaklee collagen powder ni.
 
  1. Shaklee Collagen Powder mengandungi 4000mg Kolagen RSS (sisik ikan merah) proprietari, sejenis kolagen tulen & bermutu yang diekstrak dari sisik ikan merah.
  2. Berat molekular kolagen Shaklee adalah sangat rendah iaitu cuma 1000 Dalton (berat disukat dalam Dalton). ini memudahkan proses penyerapan oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.
  3. Mengandungi 7....diulangi....7 ramuan utama yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS & menyokong kecantikan anda dari dalam dan luar. 7 ramuan utama tersebut adalah:
              * Kolagen dari sisik Ikan Merah - Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran  kadar penyerapan yang tinggi berbanding kolagen haiwan.
              * Ekstrak Biji Camellia Japonica - Biji Japonica terdiri daripada asid oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat, dan isoflavon iaitu antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.
             * Ekstrak Pfaffia - juga dikenali sebagai ginseng Brazil. Apabila Pfaffia digabungkan dengan ekstrak bini Camellia Japonica, ia dapat membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa untuk mengikat amaun air yang banyak, asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap & licin.
            * Elastin dari kolagen ikan - Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik,
            * Vitamin C dan Vitamin B - Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen & menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. Vitamin B turut serta dalam metabolisme karbohidrat, lemak & protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk pengasilan kolagen dalam sel.
           * Ekstrak Kekerang - Glukosamin ekstrak kekerang adalah penting dalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi & menghidrat mata untuk ketidakselesaan mata.
           * Lactobacillus Acidophillus - Membantu mengimbangi mikroflora usus  membantu membina semula sistem usus yang sihat untuk meningkatkan penyerapan kolagen.
 
MANFAAT UTAMA:



No comments:

Post a Comment