Thursday 7 November 2013

SHAKLEE CAROTOMAX



Pengambilan purata karotenoid lutein, likopena dan beta karotena adalah hanya 8mg. CaratoMax membekalkan lebih 13mg (21500IU) karotenoid berfaedah ini.
 
CaratoMax baru ini mengandungi 6 variasi karotena, diekstrak dari rangkaian sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit dan lain-lain.
 
MANFAAT UTAMA:
 
# Lebih Selamat Dari Vitamin A - Penemuan terawal vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A. Pengambilan vitamin A yang berlebihan didapati boleh menyebabkan toksisiti. Walaubagaimanapun ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932, satu prekursor vitamin A dan didapati selamat untuk pengambilan.
 
# Mempertingkatkan Penglihatan - Ia menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan dalam gelap. Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags dan gegelung hitam di mata.
 
# Meredakan Penyakit Kulit - Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne. Penggunaan luaran untuk merawat pustule, scabies, akne, ulser mulut.
 
# Melindungi Epithelial - Ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus.
 
# Melawan Kanser dan Oksidasi - Pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini akan mengurangkan risiko kanser terutama sekali kanser paru-paru & payudara. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati teroksida.
 
# Menghalang Infeksi - Merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru; batuk, hepatitis, asthma dan selsema.
 
Menggalakkan Perkembangan Normal dan Sihat - Merangsang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi. Juga untuk penghasilan sperma yang sihat.


No comments:

Post a Comment