Wednesday 11 September 2013

SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)


Energizing Soy Protein dari Shaklee merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin & 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur - tua & muda. Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga untuk pesakit kencing manis.
 
    Satu hidangan shaklee ini bersamaan dengan 2x ganda daging, 4x ganda telur, 12x ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric & sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.
 
 
MANFAAT ESP :
 
♥ Awet Muda - Asid Amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dll. Pengambilan yg kerap adalah kunci awet muda.

♥ Baik Untuk Hormon - Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis & sakit jantung.

♥ Baik Untuk Prostat - Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan & perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus & pembesaran prostat.

♥ Meremajakan Kulit - Merangsang pembentukan semula kulit & otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit & kepejalam otot, mempercepat penyembuhan luka & mengurangkan kesan parut.

♥ Pembekal Tenaga - Membekal tenaga dengan segera & meningkatkan sistem keimunan.

♥ Membaiki Pigmentasi - Membaiki masalah rambut seperti beruban & rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan & kesan tua.

♥ Membaiki Memori - Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual & rangsangan.

No comments:

Post a Comment