Thursday 12 September 2013

SHAKLEE LECITHIN

    

Diekstrak dari kacang soya bukan-GMO, setiap kapsulnya mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin & 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus & lemak tak tepu.
 
 
MANFAAT UTAMA:


》 Menyerap Vitamin Yang Larut-Lemak- Membantu tubuh untuk menyerap vitamin A,D,E & K yang larut lemak.

》 Melindungi Hati- Menghalang enapan lemak dihati, sirosis hati & hati berlemak. Juga membantu memulihkan kesihatan hati.

》 Pemecahan Lemak & Kolesterol- Lecithin bertindak sebagai "pembersih" salur darah.

》 Pelangsingan- Menghalang obesiti.

》 Mencantikkan Otot & Kulit- Membentuk membran sel, melembab & menghaluskan kulit, mengaktifkan metabolisme sel & melambatkan penuaan.

》 Memperbaiki Alergi- Menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung di dalam salur darah seterusnya mempertingkatkan alergi seperti penyakit kulit- dermatitis, demam alergi.

》 Menghalang Terjadinya Batu Karang- 90% daripada batu karang terjadi dari kolesterol. Lecithin mengemulsi kolesterol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.

》 Meningkatkan Daya Ingatan & Meringankan Stress- Mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang meningkatkan kuasa pembelajaran,memperbaiki daya ingatan,menghalang Alzheimer & meringankan stress. Wanita hamil harus mengambil jumlah Lecithin secukupnya untuk tumbesaran sihat janin.

》 Menghalang Tekanan Darah Tinggi- Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis, menggalakkan peredaran darah.

》 Memperbaiki Prostat Lelaki.

》 Meringankan Sembelit- Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan. Ianya melembabkan usus & meleraikan toksin dalam usus.

No comments:

Post a Comment